Kula Beyler Sülalesi

ÖNSÖZ:
Ben Kimim? Yıllar önce okuduğum bir kitap böyle başlıyor ve yazar felsefi bir yaklaşımla kimliğini ve yaşantısını sorguluyordu. Bende zaman içersinde kimliğimi ve geçmişimi sorguladım, ama bu sorgulama birkaç kuşaktan öteye geçemedi. Kökenlerimiz Kula’lı ve Beyler Sülalesindendi. Ben de Beylerin Halil Efendi’nin torunu Hasan Zeki Sungur’dum.Babam Hüsnü Cemal, annem Müzeyyen Sungur’ du. Nüfus cüzdanımda doğum yeri Alaşehir, Nüfusa Kayıtlı olduğum yer ise Salihli idi. Yani Kula, Salihli ve Alaşehir üçgeninde hayat çizgim vardı. Ama şimdi İzmir’deydim, yani doğduğum yerde değil, doyduğum yerde.
Babam, annem, amcalarım, halalarım ve teyzelerimden dinlediğim hikâyeler vardı,geçmişe ait, bölük pörçük ve giderekte unutulmakta olan. Bir şeyler yapmalı ve bunları gelecek kuşaklara aktarmalıydık. 1995 yılında İzmir’e tayin olunca amcam Mehmet Sungur’un, amcam Hüseyin ve babamla hazırladıkları soyağacını inceleyip 1996 yılına kadar olan bölümünü güncellemiş ve hazırladığımız bu çalışmayı çoğaltıp ulaşabildiğimiz akrabalarımıza dağıtmıştık. Konu üzerinde zaman zaman konuştuk ama gördüm ki soy ağacını güncelleyen pek yoktu ve 2007 yılına kadar da böylece vakit geçirdik. Bu arada bazı büyüklerimizi kaybettik. Onları sevgi ve saygıyla yadettik, hatıralarını andık ama yine de yazmak aklımıza gelmedi.
Oğlum Fırat Sungur evlenip, sevgili gelinimiz Berat ile düğün sonrası bizlere gelin ardı ziyaretine gelinceye kadar da yazmak konusunda bir düşüncem yoktu. Sevgili gelinimiz Berat’ın“Aile büyüklerinin fotoğraflarını istiyorum evimizde bir köşe oluşturacağım” demesiyle bende yeni bir soy ağacı çalışması yapma fikri oluştu. Fotoğraflar vardı,anılar vardı ama yazılı bir belge yoktu. Tekrar sevgili amcam Mehmet Sungur’a müracaat ettim. Bunu hazırlamalıydık ama “Ben Kimim” e değil, “Biz Kimiz” e cevap vermeliydik. Beyler Sülalesi özellikle dedem Beylerin Halil Efendi ortaya çıkarılmalı idi.

***NOT: Yazının devamı için https://alasehirli.wordpress.com/kula-beyler-sulalesi-2/ bağlantısına tıklayınız veya başlıkta ki KULA BEYLER SÜLALESİ sayfasına ulaşınız…

4 Yanıt so far »

  1. 1

    Çetin Emrelioğlu said,

    Ben Beyler Sülalesi araştırmanızı bu gün tesadüfen buldum.Ben yazıyı sindirerek okuyup katgılarda bulunmak ve bazı anekdotlar eklemek isterim.Bana zaman tanıyın yazının tadına varayım. Ben Çetin EMRELİOĞLU eski maliye hesap uzmanı ve Yeminli Mali Müşavirim . Ailem anne tarafından KULA Eşrafından Gülmezler, baba tarafından Hancı halil ağalar sülaleri.Beyler ve benim ailelerim Kulaya ekonomikm sosyal ve kültürel bakımdan ve devlet büroksasi ile özel teşebbüse ayrıca ticari hayata önemli kişiler kazandırmıştır.Benim sülalem Beyler gibi saygın onurlu mücadeleci topluma örnek bir aile ile evlilikler yoluyla çokyakın ilişkiler kurmuştur.Bende eski İzmir nüfus müdürü Alim GÜLMEZOĞLU ile çalışmalar yaptım ancak kaleme alamadım.Görüşmek dileğiyle sevgi saygılar.

  2. 3

    Begum said,

    Merhabalar, ismim Begum Bayoglu, soyagaci görselini paylastiginiza cok memnun oldum. Babamin ismi Esat bayoglu, 4 erkek kardeşler Umit amcamı atlamissiniz 🙂 Babalarinin ismi Mehmet Ilhan bayoglu, Ilhan ismini kullanıyor, esi Müşerref ne yazık ki geçtiğimiz yıllarda rahmetli oldu. Ilhan dedemin babası Esat, onun babası Halil, onun babasi Serif ve oncesini sayenizde öğrenmiş oldum, teşekkürler, ellerinize sağlık cok güzel bir araştırma olmuş.


Comment RSS · TrackBack URI

Yorum bırakın