HAS ANTALYA KASABI- BAŞAR KASAP – BUCA

HAS ANTALYA KASABI- BAŞAR KASAP – BUCA

Şimdiye kadar lokantaları, kahvaltıcıları, meyhaneleri yazdım. Şimdi sırada bir kasap var İzmir’in Buca’sından. Oğlak mevsimi yeni yeni başladı böyle olunca da bizim akraba hısım yemeğinde sırası gelen Özhan bey kuzu tandır yaptıracaktı vaz geçmiş fırında oğlak yaptırmış. İyide yaptırmış nefis bir et yedik benim Karşıyaka’da İkimiz Kasaba her yıl yaptırdığım oğlaktan farklı pişirim usulü var. Ben bütün olarak açıkta ve içi pilav doldurulmuşunu tercih ediyorum nar gibi kızarmış. Ancak Buca usulü pişirim  değişik siz kaç kilo istediğinizi söylüyorsunuz veya kaç kişi yiyeceğinizi o kadar.  Oğlağı parçalayıp yağlı kâğıtla sarıyor kırnap iple bağlayıp fırında 4 saat pişiriyorlar. İçine su, tuz, baharat vs hiçbir madde konmuyor. İsterseniz kellesini koyup eti darpla da sarabilirler size bağlı. İşin püf noktası 4 saatlik pişim süresi ve fırının ısısı kendi suyunda pişiyor olması fırından aldıktan saatler sonra bile sıcaklığını muhafaza ediyor. Size düşen ipi kesip kâğıdın içinden servis yapmak. Tavsiyem önce parça kemikli etle başlamanız sonra kemiği alıp sadece et olarak servis yapmanız zaten kemiği silkelediniz mi et lime lime dökülüyor o kadar güzel pişmiş, tabii baharatları unutmayın. Yanında ayranımı yoksa şerbetimi tercih edersiniz bilemem bizim tercih belli ak süt. Bir de genel kanı bu et insanı bozar yok böyle bir şey keyifle yiyin. Bu sefer başka bir ekiple İkincisini yaptıracağız ancak birkaç hafta bekleyeceğiz Hüseyin abinin deyişine göre oğlağın biraz ot yemesi lazımmış bir de Şahin abime birkaç defa anlatıp onun iyice aş ermesini sağlamak istiyorum ki yediğine değsin.  Kasapta yaptırdığınızda orada yeme şansınız yok eve veya bizim gibi bir lokantayı ayarlayıp keyfinize bakacaksınız. Ancak kasaba söylerseniz pişirttiğiniz eti orada bir lokantada yemenizi sağlayabilirler. Etin kilosu 17 lira paket başına 5 lira pişirme ücreti alınıyor.  Bu yazıyı yazdıktan sonra ben de yaptırdım devre arkadaşları ile Kemeraltında Ferit babada yedik. Tüm arkadaşlar çok beğendi. Bu arada şunuda öğrendim Kasaplar Çarşısında iki tane Antalya kasabı var bizim ki Has olanı. Bir de yılın 12 ayı oğlak bulunuyormuş Türkiye’nin her yerinden getiriyorlarmış. Başar ustanın dükkânı Buca Kasaplar Çarşısında Has Antalya Kasabı tel 4200649 ve 05322675471

1 Response so far »

  1. 1

    Bucaspor said,

    Bucaspor için tam destek !


Comment RSS · TrackBack URI

Yorum bırakın